dinsdag 26 januari 2016

Tip van de week Lavendel

Lavendel werkt kalmerend
De afgelopen maanden heb ik een geweldige eigenschap van Lavendel ervaren. Dat het een kalmerende werking had, wist ik. Lavendelolie is heerlijk in het bad, je wordt er relaxed van. Als je een geurzakje met gedroogde Lavendel in je kledingkast legt, ruikt het lekker en fris. 

Tijdens het leren kon ik me niet goed concentreren, ik was druk in mijn hoofd. Ik dook mijn kast in om te kijken of ik nog Lavendel wierook had. Ik had geluk en stak een staafje aan. De heerlijke geur van Lavendel verspreidde zich door de kamer. Wat Ik merkte was dat ik alert werd en mijn leerstof goed kon opnemen. Lavendel bevordert namelijk de doorstroming in het hoofd en brengt je energie weer omlaag. Je kunt het ook goed gebruiken bij hoofdpijn en stress.

Mijn oudste zoon Noel moest leren voor zijn toetsen en zat met hetzelfde probleem. Ook voor hem heb ik een stokje Lavendel wierook aangestoken. Terwijl ik hem observeerde zag ik dat hij veel beter gefocust was op het leren. 

We hadden allebei een mooi resultaat als cijfer voor onze toets. Dus de Lavendel wierook is bij ons thuis weer in ere hersteld. Je kunt ook een geurlampje gebruiken met Lavendel olie of een streamer.

Meer leuke weetjes over Lavendel vind je in mijn blog arikel van augustus.


Lavendel is goed voor je hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten