dinsdag 19 juli 2016

Tip van de week lekker op vakantie

Shoppen op de markt!


Tijdens onze vakanties ga ik graag naar de markt om inkopen te doen. Ik vind het leuk om te kijken wat er allemaal te koop is. Het proeven is natuurlijk nog leuker, dat kan vaak op de markt. Kaas, ham, wijn, brood, olijven, noem het maar op. Maar natuurlijk ook heerlijke verse groente en fruit.   

In het buitenland kom ik dan altijd wel weer dingen tegen die ik niet ken. Sommige dingen laat ik echt liggen, zoals bloederige worsten, ingewanden en insecten. Hoewel insecten wel gezond blijken te zijn, trekt het me toch niet aan.  

Met een mand vol komen we aan het eind van de ochtend weer op de vakantie plek terug. Dan dekken we de tafel en stallen we onze 'schatten' uit. Het genieten kan beginnen. De markten zijn meestal 's morgens. Ik zoek aan het begin van onze vakantie uit waar en wanneer de markten zijn, zodat ik ze niet mis. 

Deze recepten zijn makkelijk te maken. De meeste ingrediënten hiervoor kun je op de markt kopen.


Tongstrelend genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten