dinsdag 21 maart 2017

Chocola met kruiden, noten en meer

Verantwoord snoepen! 

Tijdens mijn voorjaarsreinigingskuur wil ik toch wel eens een stukje chocola. Vier weken zonder dat hou ik niet vol, ik ben tenslotte een vrouw! Deze chocola is ook super lekker om cadeau te geven. Aangezien we zijn uitgenodigd om de komst van de lente te vieren bij een vriendinnetje van mijn kruidenopleiding sla ik gelijk twee vliegen in één klap. 


Recept

Voor 1 plak chocola

Tijd

Bereiden 20 minuten en 1 uur in de koelkast

Ingrediënten 

  • 200 g pure chocola met 74% cacao
  • 1 tl kurkuma
  • 1 tl kaneel
  • 1 tl gemberpoeder
  • 1/2 tl chilipoeder
  • 2 cm verse gember (persen met knoflookpers)
  • 50 g gedroogde abrikozen in stukjes
  • 50 g cranberry's
  • 50 g fijngehakte amandelen

Hoe maak je het?

Breng een laag water aan de kook in een pan. Hang een kleinere pan of kom boven de laag kokend water. Breek de chocola in stukjes en doe in de pan of kom. Laat dit rustig smelten. Roer dit goed door tot het een gladde saus is. Pers de verse gember uit boven de pan.

Haal de kom uit de pan en roer de kruiden er snel doorheen. Roeren tot de kruiden goed opgenomen zijn. Spatel dan de stukjes abrikoos, cranberry's en amandelen erdoor. 

Schenk dit mengsel op een groot bord met bakpapier en strijk het glad. Zet het bord een uur in de koelkast. Breek de chocola als het hard is in stukken.

Voor jezelf of om weg te geven :-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten