dinsdag 9 augustus 2016

Tip van de week Tuinkers

Pittig gezond!


Vroeger als kind mochten mijn zus en ik Tuinkers zaaien van mijn vader. Dit was super eenvoudig. Mijn vader had een bakje met een vochtige spons erin, wij strooiden de zaadjes over de spons. Elke dag keken we of er al iets te zien was. We hoefden niet lang te wachten, want tuinkers ontkiemt snel. Je kunt het ook in wat aarde zaaien natuurlijk, binnen en buiten.

Tuinkers wordt wereldwijd gebruikt. Dit kruid is niet alleen lekker, het bevat behoorlijk wat vitaminen en daarnaast ook mineralen. De werking van Tuinkers is sterk reinigend en stimulerend. In de Ayurveda wordt dit kruid veel gebruikt.

De smaak is pittig. Ik vind het erg lekker op een broodje met kaas, over een salade, een toefje op de soep of in een smoothie. Genoeg reden vind ik, om dit kruid regelmatig te gebruiken.

Meer info en recepten met Tuinkers kun je hier vinden.


Makkelijk te kweken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten