dinsdag 16 augustus 2016

Tip van de week Wilg

Zo lekker rustgevend!


De Wilg groeit graag dicht bij het water. Deze prachtige boom word al eeuwen lang voor diverse doeleinden gebruikt. Dat verbaasd me niks, want het is een geweldige boom met enorme krachten. Ik heb dit zelf mogen ervaren tijdens de bomenles die Marjanne Huising (schrijfster van onder meer  'De heilige buxusmoeder') tijdens mijn eerste opleidings jaar kwam geven. 

Wilg werkt op de vochthuishouding, je kunt het gebruiken om vocht af te drijven. Ik heb de tinctuur gebruikt bij onze hond Bhanu, ze heeft vocht in haar knie en het helpt. Het werkt onder andere ook bloedreinigend. De bast van de wilg bevat salicine, dit werkt pijnstillend, ontstekingsremmend, helpt bij reuma, artrose, artritis, migraine en hoofdpijn. Het werkt verkoelend en rustgeven..

Tijdens die les had ik hoofdpijn. We kregen de opdracht om te proberen contact te maken met een boom. Ik werd gelijk naar de wilg toegetrokken, alsof ik er met een draad aan vast zat. Ik legde mijn handen tegen de boom aan en sloot mijn ogen. Dat was heel bijzonder, ik voelde de energie van de boom door mijn handen mijn lichaam in stromen. Ik bleef een minuut of 5 zo staan, mijn hoofdpijn was weg en ik voelde me rustig en kalm. Je kunt ook met je rug tegen de stam gaan staan of zitten. Probeer het maar eens!


Een knots van een boom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten