dinsdag 29 maart 2016

Tip van de week groen in je smoothie

Vol vitamines en mineralen!


Kruiden en groente verrijken je smoothie. Ik moet toegeven dat ik nog niet zo lang groente in mijn smoothies doe, maar het is heerlijk. Bovendien bevatten ze veel vitamines en mineralen, waardoor je smoothie nog gezonder wordt.

Deze 5 groen(t)e juweeltjes wil ik graag met jullie delen:

  • Basilicum: Bevat onder andere vitamine A en K, ijzer en calcium. Dit kruid helpt bij het verbeteren van de spijsvertering, is goed bij een nerveuze maag, winderigheid, darmkrampen en is rustgevend. 
  • Munt: Bevat onder andere menthol. Dit is verwarmend, het werkt versterkend op de maag en zenuwen, helpt bij een opgeblazen gevoel, misselijkheid, migraine en is goed voor de spijsvertering.
  • Peterselie: Bevat ondere andere vitamine A en C, ijzer, kalk en fosfor. Het is een goed antioxidant, helpt bij bloedarmoede, is vochtafdrijvend, stimulerend en doodt ziektekiemen. Goed om reuma te verlichten, je lichaam te ontgiften (nieren, blaas en lever). Het werkt ook preventief tegen kanker.
  • Spinazie: Bevat onder andere veel B vitamines, vitamine C, magnesium, zink, ijzer en calcium. Deze groente is een goede voorjaarsreiniger.
  • Waterkers: Bevat onder andere veel B vitamines, vitamine D en E, magnesium, ijzer en fosfor. Goed om te ontgiften, is bloedzuiverend en urinedrijvend.
Voeg dus lekker iets groens toe aan je fruit smoothie. Het is niet alleen heerlijk, maar ook gezond. Je kunt eindeloos variëren. Donderdag komt het recept van één van mijn variaties op ons blog :-)


Je kunt dit "groen" gerust in je smoothie doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen