maandag 25 januari 2016

Groenteburger

Test van vegetarische  burger
Bij Deen heb ik vegetarische burgers gekocht. Wij gaan de burgers met het gezin testen, deze burger is gemaakt van gele wortel & mais met kerrie.


Recept

5 personen

Tijd

5 minuten

Ingrediënten

  • Groenteburger gele wortel & mais

Hoe maak je het?
Op de verpakking staat dat het een puur product is zonder kunstmatige kleur-, geur- of smaakstoffen. Er zit behalve de genoemde ingrediënten ook scharrelei, zonnebloemolie, zetmeel en specerijen in. Je verwarmt de burgers door ze te bakken in olijfolie of boter. De groenteburgers zijn ook verkrijgbaar in de smaken rode biet of groene bonen. De burger is van het merk Be Happy.

Dit zijn de test resultaten:

Merel: Ik vind de maissmaak van de burger heerlijk. De burger ziet er alleen niet aantrekkelijk uit omdat de kleur geel is, dat ben ik niet gewend. Daardoor voelt het onnatuurlijk aan om te eten. Als je daar doorheen kijkt en moet kiezen tussen een echte burger of deze burger, ga ik toch voor de gezonde groente burger omdat ik de smaak lekkerder vind en het gewoon simpel weg beter voor je is. Hier zit geen troep in wat wel in de vlees burgers zit.

Iris: Ik heb wel geproefd maar ik vond het echt niet lekker en ik heb het ook niet opgegeten. Ik heb liever een hamburger.

Tamira: Ik heb mij ook echt over de gele kleur heen moeten zetten. De burger smaakt zoet en je proeft vooral de mais en kerrie.  Het voordeel van deze burger is dat ze binnen vier minuten klaar zijn. Vlees is belastend voor het milieu en deze burgers niet, alleen daarom zou ik ze al uitkiezen.

Marcel: Ik vind dat je vooral de mais proeft maar dat de kerrie overheerst. Ik wil ook de smaken gaan uitproberen.

De burgers zijn verkrijgbaar bij Deen.

Groente burger beter voor het milieu!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten