dinsdag 19 januari 2016

Tip van de week Salie

Salie helpt bij keelproblemen
Salie heeft mij en mijn zoon Noah heel goed geholpen toen we keelpijn hadden. Het heeft namelijk een onstekingsremmende en desinfecterende werking. Je kunt het ook gebruiken bij hoest, verkoudheid, voorhoofdsholteonsteking of ontstoken tandvlees.

Toen ik vorige week keelpijn voelde opkomen ben ik gelijk naar buiten gelopen om een blaadje salie uit de tuin te plukken. Ik stopte het in mijn mond en kauwde er langzaam op, het smaakte bitter maar werkte echt heel goed. 

Voor Noah heb ik slappe thee van Salie gemaakt toen hij griep had. Doe hiervoor een aantal blaadjes in een kopje en giet er kokend water overheen, even laten trekken en opdrinken. Ik heb dit 2 dagen voor hem gemaakt en het heeft hem goed geholpen. Daarnaast heb ik hem ook dagelijks een blaadje salie om op te kauwen gegeven en er nog een sterke thee om te gorgelen bij gemaakt. Voor deze thee knip je een aantal blaadjes Salie fijn, giet hier kokend water over en laat dit 3 uur staan om te trekken. Dek het kopje af met een schoteltje zodat de etherische oliën erin blijven. Hier kun je dan een aantal keer mee gorgelen.


Salie is een sterke genezer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten