donderdag 3 september 2015

Pesto

Een heerlijke intense smaak... 
Pesto is niet moeilijk om zelf te maken. Je kunt lekker variëren met ingrediënten. Voor deze pesto heb ik verschillende verse kruiden uit de tuin gebruikt. De pesto heb ik door spaghetti gedaan, samen met gebakken blokjes kip en een gefruit uitje, Parmezaanse kaas erover en genieten!

Recept

Voor 4 personen

Tijd

Voorbereiden 15-20 minuten

Ingrediënten 

  • 50 gram pijnboompitten
  • 2 tenen knoflook
  • 100 ml milde olijfolie
  • 50 ml truffelolie
  • 50 ml walnootolie
  • ongeveer 40 gram kruiden, ik heb 2 soorten peterselie gebruikt en basilicum
  • 150 g Parmezaanse kaas

Hoe maak je het?

Je gebruikt hier een keukenmachine of staafmixer voor.

Rooster de pijnboompitten even licht.

Doe de geroosterde pijnboompitten in de keukenmachine samen met de knoflook. Voeg dan rustig de olie toe. Ik heb 3 soorten olie gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Omdat truffelolie en walnootolie een sterke smaak hebben, heb ik hiervan niet zoveel gedaan. Voeg daarna de kruiden in delen toe. Ik wilde deze keer geen rucola gebruiken en heb daarom gekozen voor Japanse peterselie en gewone peterselie met basilicum uit de tuin. Voeg de Parmezaanse kaas toe en laat nog even meedraaien.

Lekker op een stukje brood bij de pasta of als tapas bij de borrel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten