dinsdag 2 februari 2016

Tip van de week Gember, Kurkuma en Peper

Deze combi geeft je lichaam een boost!
De 3 kruiden Gember, Kurkuma en Peper gebruik ik al een paar jaar als het even kan dagelijks in het eten. Sinds ik dit doe heb ik veel minder last van reumatische klachten, koude handen en voeten. 

Deze kruiden hebben een verwarmend effect. Door ze samen te gebruiken versterken ze elkaar. Peper zorgt er namelijk voor dat Kurkuma beter wordt opgenomen en de combinatie van deze kruiden stimuleert de vetverbranding. 

Kurkuma is een goed antioxidant, verbeterd de lever- en galfunctie, is ontstekingsremmend, cholesterol verlagend, zorgt voor een betere vertering en werkt antibacterieel. Gember zorgt voor een betere opname van de voedingsstoffen vanuit de darm, is ook een goede ontstekingsremmer en is ook cholesterol verlagend. 

Deze kruiden versterken elkaar dus. Als je ze dagelijks probeert te gebruiken, zul je echt een positief resultaat merken op je gezondheid. 

Meer leuke weetjes over Gember vind je in mijn blog artikel van 23 maart 2015.
Meer leuke weetjes over Kurkuma vind je in mijn blog artikel van 2 april 2015.


Gember, Kurkuma en Peper, een gouden trio!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten